Emulator maty do Mercedesów Klasy E W211 – który wybrać?

Wyskoczyła kontrolka, diagnostyka pokazała uszkodzenie maty. Powstała decyzja o zakupie emulatora.
Tylko… który wybrać jak jest ich kilka wersji?

Emulator do fotela kierowcy czy pasażera?

Na początek warto uświadomić sobie jedną rzecz.
W W211 mata występuje tylko w fotelu pasażera.
W fotelu kierowcy nie ma maty, dlatego nie zamontujesz tam emulatora.

Mata dwu- czy trzyprzewodowa?

Niezależnie od rocznika samochodu, sprawdź czy mata ma dwa czy trzy przewody. Wtyczka maty znajduje się pod fotelem pasażera.

Mata ma trzy przewody - co dalej?

Do wszystkich roczników z trzyprzewodową matą będzie pasował emulator bez wtyczki. Jest on zakończony pinami. Z montażem trzeba się trochę pomęczyć. Należy wyjąć przewody maty z oryginalnej wtyczki maty pod fotelem (przy użyciu np. małego śrubokrętu), a następnie włożyć w nią przewody emulatora w tej samej kolejności kolorystycznej.

Jeśli jednak wolisz łatwiejszy montaż, oferujemy też emulatory z wtyczkami. Więcej informacji poniżej.

Wtyczka 3 pinowa

W211 wyprodukowane w roku 2002 i niektóre modele z roku 2003 mają 3-pinową wtyczkę maty.
W W211 z 2003 roku występują obie wersje wtyczki – 3 pinowa i 4 pinowa. Z tego powodu przed zakupem emulatora należy sprawdzić pod fotelem pasażera jaka jest wtyczka maty.

Wtyczka 3 pin

Na powyższym zdjęciu pokazaliśmy wtyczkę 3 pin (mata) oraz wtyczkę zapinki pasa (2 pin) – w samochodzie lewa i prawa część są złączone razem. Zwróć uwagę czy wtyczka ma dokładnie taki sam kształt.

Po lewej stronie – zapinka pasa i mata od strony podłączenia emulatorów (żeńskie wtyczki).
Po prawej – strona instalacji samochodu – wtyczki męskie i inne kolory przewodów.

Wtyczka 3 pin - widok w samochodzie

Wtyczka 4 pinowa

W W211 wyprodukowanych w latach 2004-2009 oraz niektórych modelach z roku 2003 występuje 4-pinowa wtyczka maty.
Mata ma 3 przewody: biały czerwony, brązowy.

Wtyczka maty 4 pin

Na powyższym zdjęciu przedstawione zostało złącze tej wersji. Zdjęcie zostało zrobione pod fotelem pasażera, ale od tyłu fotela. Od przodu fotela kolory przewodów są inne.

Pierwsza wtyczka od lewej to wtyczka maty. Jeden otwór w tej wtyczce jest pusty.
Pierwsza od prawej – wtyczka zapinki pasa (przewody: żółty, niebieski).

Mata dwuprzewodowa

Jeśli w Twoim samochodzie mata ma 2 przewody, nie jesteśmy w stanie zaproponować emulatora do tej wersji. Takie maty zdarzają się jednak dość rzadko, a ich usterka jest trudna do zdiagnozowania.

Mata czteroprzewodowa

Czujnik zajęcia fotela, który ma 4 przewody może wystąpić w W211 wyprodukowanych na rynek amerykański w latach 2006-09. Jeśli potrzebujesz emulator do tej wersji, skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *