Emulator maty – jak jest zbudowany i co on właściwie robi?

Witaj!

Poniżej zobaczysz jak wygląda gotowy emulator maty, a w dalszej części artykułu dowiesz się do czego służy.

Na zdjęciu poniżej opisane są wszystkie zewnętrzne elementy zestawu. Emulator maty często występuje w zestawie z emulatorem pasa.
Pamiętaj, że dokładny wariant jest opisany w aukcji, z której kupujesz – istnieją różne warianty (z wtyczkami lub bez, z pinami lub bez), a od wariantu zależy łatwość montażu i cena. Niektóre modele nie wymagają emulatora zapinki pasa.

Kliknij na zdjęcie, by je powiększyć

Emulator od początku do końca produkowany jest w Polsce. Z tego względu możemy pokazać z czego dokładnie jest zbudowany.

Poniżej zdjęcie elementów, które są niezbędne do wyprodukowania niezawodnie działającego urządzenia. Słowo „niezawodnie” jest tutaj kluczowe.

Co taki emulator właściwie robi i jak działa?

Emulator maty wysyła do sterownika poduszek taki sam sygnał, jak prawidłowo działająca mata, kiedy na fotelu znajduje się pasażer.

Co to oznacza?

Po podłączeniu emulatora maty komputer samochodu widzi, że:
– mata jest sprawna, działa poprawnie
– fotel jest zajęty
Instalacja samochodu zachowuje się tak, jakby fotel był zajęty, więc poduszka gazowa w razie wypadku zostanie odpalona. Z tego powodu bardzo ważne jest, by nie przewozić dziecka w foteliku na przednim fotelu pasażera, jeśli jest w nim zamontowany emulator.

Powodów użycia emulatora maty jest wiele. Przedstawiamy kilka z nich, z którymi spotykamy się najczęściej:

1. Wymiana uszkodzonej maty na nową, sprawną wiąże się z niemałym wydatkiem – w zależności od marki i modelu samochodu od kilkuset od kilku tysięcy złotych. Dlatego dużo osób decyduje się na montaż emulatora, który jest znacznie tańszym rozwiązaniem.

2. Emulator maty jest częstym wyborem po wymianie fotela. Instalacja samochodu domaga się podłączenia maty takiej, jak była oryginalnie.

2.1. Gdy w starym fotelu była mata, a w nowym jej nie ma lub jest inny typ maty.

2.2. Po wymianie foteli na sportowe, które nie są wyposażone w czujnik zajęcia fotela.

2.3. W Mercedesach takich jak Vito / Viano-
gdy oryginalnie w samochodzie był fotel pojedynczy, który jest wyposażony w czujnik zajęcia fotela (matę) i wymieniamy fotel na siedzenie podwójne, które takiego czujnika nie ma.

Czekamy na Wasze komentarze – podzielcie się z nami informacją w jakim przypadku emulator był dla Was użyteczny!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *