Odpowiadamy na pytania znalezione na forach internetowych!

Już niedługo uzupełnimy tutaj pytania, które często widzimy na forach internetowych, związane z układem SRS.

Skąd taki pomysł?

Bardzo często spotykamy się z bezmyślnymi odpowiedziami na pytania zadane na forach internetowych. Kto może odpowiedzieć na pytanie zadane na forum? KAŻDY. Niezależnie od posiadanej lub nieposiadanej wiedzy.

Proces często wygląda następująco:

użytkownik zadaje pytanie na forum → dostaje niewłaściwą odpowiedź
→ wiele ludzi czyta błędną odpowiedź i powtarza błędne przekonanie/zachowanie

Moc forów internetowych i ich zasięg jest niesamowity.
Wielokrotnie słyszymy „przeczytałem na forum, że…”.
Niestety informacje zamieszczane przez różnych użytkowników na forach nie zawsze są prawidłowe. W efekcie kolejne i kolejne osoby, które czytają daną odpowiedź, powtarzają i rozpowszechniają głupotę.

Wpis będzie stale przez nas uzupełniany – dodaj zakładkę, by mieć nas pod ręką i wracaj do nas co jakiś czas po najnowsze informacje.

Masz swoje pytanie, na które szukasz odpowiedzi?
Zadaj je w komentarzu! Postaramy się odpowiedzieć. Pamiętaj, by opisać sytuację tak dokładnie, jak to możliwe. Możesz też skontaktować się z nami używając formularza w zakładce „Kontakt”.

Pytanie 1.
Użytkownik opisuje, że jadąc do Zakopanego samochodem (długa trasa) zapaliła mu się czerwona kontrolka airbag. Pytanie: dlaczego?

Odpowiedź:
Użytkownik pewnie zastanawiał się, czy fakt, że była to długa trasa mógł mieć na to wpływ. Być może na codzień jeździ tylko po mieście, na krótkich odcinkach. Długość trasy nie ma żadnego znaczenia na działanie układu bezpieczeństwa SRS. Kontrolka zapaliła się z jakiegoś powodu – sterownik wykrył usterkę w układzie bezpieczeństwa. By się dowiedzieć jaka dokładnie jest to usterka należy przeprowadzić diagnostykę komputerową.
Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule: Dlaczego w samochodzie świeci się kontrolka SRS / airbag i jak ją usunąć?

Pytanie 2.
Użytkownik opisuje, że w BMW E46 zapaliła mu się kontrolka airbag i pyta czy można się jej pozbyć bez podłączania komputera. Dodaje, że kontrolka pojawiła się po wypadku. Nie wie dokładnie jak wyglądał wypadek, bo kupił samochód używany, powypadkowy, a kontrolka była już w momencie zakupu.

Odpowiedź:
Niestety, bez podłączania dobrego urządzenia diagnostycznego się nie obędzie. W trakcie wypadku mogło zostać uszkodzonych wiele części. Należy zdiagnozować układ, by sprawdzić co zostało uszkodzone. Możliwe jest, że poduszki zostały wystrzelone. A wraz z nimi napinacze pasów. Możliwe, że inne podzespoły układu bezpieczeństwa są uszkodzone. Aby dowiedzieć się, które podzespoły trzeba naprawić/wymienić należy przeprowadzić diagnostykę komputerową przy użyciu odpowiedniego urządzenia diagnostycznego. Bez tego można wymieniać wszystkie podzespoły po kolei licząc na cud, że się wymieni akurat ten uszkodzony. A i to może nie wystarczyć, bo czasem po wymianie podzespołu trzeba usunąć błąd – do tego też jest potrzebny komputer. Takie rozwiązanie zdecydowanie odradzamy. Jeśli użytkownik zastanawia się czy da się wyłączyć kontrolkę nie naprawiając systemu bezpieczeństwa, odpowiedź brzmi: NIE. Nie istnieje urządzenie, które wyłączałoby samą kontrolkę nie rozwiązując problemu. Stanowczo odradzamy także pomysły z zaklejeniem czy zamazaniem lampki. Kontrolka na desce rozdzielczej ma swoje zadanie – informuje o wystąpieniu usterki, aby przywrócić bezpieczeństwo w samochodzie.

Pytanie 3.

Mercedes Klasy E W211 – Po podłączeniu zakupionego emulatora maty i pasa kontrolka nadal się świeci. Nie ma już błędu maty, ale powstały nowe błędy związane z innymi podzespołami. Dołączone zostały trzy zdjęcia widoczne poniżej.

Odpowiedź:

Użytkownik nieprawidłowo zamontował emulatory – rozłączył złącze zbiorcze i z pominięciem jednej części złącza podłączył wtyczki emulatorów. W efekcie dwie środkowe wtyczki znajdujące się w drugiej części złącza pozostały niepodłączone i generowały błędy w sterowniku. Użytkownik powinień podmienić wtyczkę maty na wtyczkę emulatora maty i wtyczkę pasa na wtyczkę emulatora pasa, bez rozdzielania dwóch części złącza – wtedy dwie środkowe wtyczki pozostają podłączone bez zmian. Prawidłowe podłączenie emulatorów nie powoduje takich problemów.

Wideo-instrukcja montażu emulatorów w W211

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *