Montaż emulatora maty Mercedes

Instrukcja montażu emulatora maty Mercedes

1. Wyłącz zapłon.

2. Pod fotelem pasażera znajdź wtyczkę maty.

Kolory przewodów maty w różnych wersjach:

  • biały, czerwony, brązowy (najczęstsza trzyprzewodowa mata)
  • czarny, czarny (mata dwuprzewodowa)
  • niebieski, brązowy, czarny (w niektórych modelach od 2011 roku)
  • biały, czerwony, brązowy, zielony (w niektórych amerykańskich modelach z systemem WSS)
W różnych modelach występują różne typy wtyczek, dlatego w dalszej części instrukcji zamieszczamy zdjęcia z różnych Mercedesów.
 
3. Jeżeli emulator wyposażony jest we wtyczkę wystarczy wyjąć wtyczkę maty i w jej miejsce podłączyć urządzenie.
* Przed podłączeniem wtyczki upewnij się, że kolejność przewodów we wtyczce emulatora jest taka sama jak kolejność przewodów we wtyczce maty w samochodzie. Sporadycznie może zdarzyć się, że kolejność przewodów we wtyczce jest inna – w takim przypadku należy zmienić kolejność przewodów we wtyczce emulatora na taką, jak jest we wtyczce maty.
 
Jeżeli emulator nie jest wyposażony we wtyczkę – należy podmienić przewody we wtyczce zgodnie z kolorami – biały z białym, czerwony z czerwonym oraz brązowy z brązowy.
W przypadku maty z przewodami niebieski, brązowy, czarny schemat podłączenia jest następujący:
 
Brązowy – brązowy – „GND”
Czarny – czerwony – „+12V”
Niebieski – biały – sygnał
 
Jeśli emulator nie jest zakończony ani wtyczką ani pinami konieczne jest zastosowanie specjalnych złączek lub zlutowanie przewodów.
 
4. Jeśli samochód jest wyposażony w czujnik zapięcia pasa, zamontuj emulator zapinki pasa.
– Instrukcja montażu emulatora zapinki pasa – kliknij
 

5. Wykasuj błąd przy użyciu odpowiedniego oprogramowania diagnostycznego.

Emulator powinien być montowany przez mechanika lub osobę wykwalifikowaną w systemach SRS.

Kliknij na wybrany model, aby przewinąć stronę do zdjęć wtyczki maty:

Kliknij na zdjęcie, by je powiększyć.

Powyżej przedstawiamy zdjęcia klasycznego złącza maty trzyprzewodowej w A-Klasie.

Czasem w W168 może zdarzyć się, że we wtyczce znajduje się pięć przewodów. Taki przypadek przedstawiamy na zdjęciach poniżej:

Emulator powinien być podłączony do trzech przewodów (biały, czerwony, brązowy). Dwa czarne przewody pozostawiamy podłączone bez zmian.

Widok złącza po otwarciu. W tym momencie można słyszeć piszczenie, które ustąpi po zamknięciu złącza.

Emulator najlepiej jest podłączyć poza przedstawionym złączem. Do tego celu należy przeciąć przewody maty (biały, czerwony, brązowy) i podłączyć emulator w kierunku instalacji samochodu poprzez zlutowanie przewodów lub przy użyciu złączek zaciskowych. Dzięki temu, że pozostawiamy wtyczkę widoczną na zdjęciu złączoną, dwa czarne przewody pozostają podłączone bez zmian.

Kliknij na zdjęcie, by je powiększyć.

Dostarczany przez nas emulator ma przewody w kolorach: biały, czerwony, brązowy.
Mata w W176 zwykle ma przewody w kolorach: niebieski, brązowy, czarny.
Ta informacja nie jest istotna jeśli emulator jest wyposażony we wtyczkę – wystarczy wypiąć wtyczkę maty i podłączyć wtyczkę emulatora.

Wtyczka i przewody emulatora
Wtyczka i przewody maty

Aby podłączyć emulator, który jest zakończony pinami, należy we wtyczce podmienić przewody zgodnie ze schematem poniżej:


Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Dostarczany przez nas emulator ma przewody w kolorach: biały, czerwony, brązowy.
Mata w W246 zwykle ma przewody w kolorach: niebieski, brązowy, czarny.
Ta informacja nie jest istotna jeśli emulator jest wyposażony we wtyczkę – wystarczy wypiąć wtyczkę maty i podłączyć wtyczkę emulatora.

Wtyczka i przewody emulatora
Wtyczka i przewody maty

Aby podłączyć emulator, który jest zakończony pinami, należy we wtyczce podmienić przewody zgodnie ze schematem poniżej:

Podłączony emulator


Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Po lewej - zapinka pasa i mata od strony podłączenia emulatorów (żeńskie wtyczki).
Po prawej - strona instalacji samochodu - wtyczki męskie i inne kolory przewodów.


Poniżej przedstawiamy podłączenie najnowszej wersji emulatora – 2w1. Emulator maty i emulator pasa są w jednej obudowie, którą łatwiej schować pod fotelem. Wtyczka emulatora maty została podłączona zamiast maty, wtyczka emulatora pasa – zamiast zapinki pasa.

Kliknij na zdjęcie, by je powiększyć

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Widok od przodu fotela. Po lewej stronie wtyczka maty, po prawej wtyczka zapinki pasa.
Podłączone emulatory

W W204 trzyprzewodowa mata ma dwie wersje kolorystyczne przewodów, co pokazano na zdjęciach poniżej:

Biały, czerwony, brązowy
Niebieski, brązowy, czarny

W pierwszym przypadku mata ma takie same kolory przewodów jak emulator. W drugim przypadku emulator powinien być podłączony zgodnie z poniższym schematem:

Widok od tyłu fotela pasażera. Pierwsza wtyczka po lewej to wtyczka maty.
Pierwsza wtyczka po prawej stronie to wtyczka zapinki pasa.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Kliknij na zdjęcie, by je powiększyć.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

W W166 trzyprzewodowa mata ma dwie wersje kolorystyczne przewodów, co pokazano na zdjęciach poniżej:

Biały, czerwony, brązowy
Niebieski, brązowy, czarny

Nie jest to istotna informacja jeśli emulator jest zakończony wtyczką. Jednak ma ona znaczenie jeśli emulator jest zakończony pinami (wersja bez wtyczki). W pierwszym przypadku mata ma takie same kolory przewodów jak emulator. W drugim przypadku emulator powinien być podłączony zgodnie z poniższym schematem:

Widok od tyłu fotela pasażera. Pierwsza wtyczka po lewej to wtyczka maty.
Pierwsza wtyczka po prawej stronie to wtyczka zapinki pasa.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Widok od tyłu fotela. Pierwsza wtyczka od lewej to wtyczka zapinki pasa, druga od lewej to wtyczka maty (przewody: biały, czerwony, brązowy).
Widok od tyłu fotela pasażera. Pierwsza wtyczka po lewej to wtyczka maty.
Pierwsza wtyczka po prawej stronie to wtyczka zapinki pasa.
Pierwsza wtyczka od lewej (żółta) to wtyczka maty. Po drugiej stronie złącza (niewidocznym na zdjęciu) kolory przewodów maty w tej wtyczce to: brązowy, biały, czerwony.
3 pinowa wtyczka maty - przewody: brązowy, biały, czerwony. Widok od przodu fotela

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku montażowego:

Widok od tyłu fotela. Pierwsza wtyczka od lewej to wtyczka maty. Pierwsza od prawej - wtyczka zapinki pasa (przewody: żółty, niebieski).
Widok od tyłu fotela. Pierwsza żółta wtyczka od lewej strony to wtyczka maty.
Widok od przodu fotela.
Wtyczka zapinki pasa znajduje się z tyłu fotela. Przewody: żółty, niebieski.

Jeśli emulator jest zakończony wtyczką, przed jego podłączeniem należy sprawdzić czy wtyczka maty w samochodzie ma taką samą kolejność przewodów – zdarzało się, że kolejność przewodów we wtyczce maty w samochodzie była inna, w takiej sytuacji należy zmienić kolejność przewodów również we wtyczce emulatora przed jego podłączeniem.

Kliknij na wybrane zdjęcie, by je powiększyć.

Podłączony emulator w najnowszej wersji 2w1

FAQ - PROBLEMY I ROZWIĄZANIA

Podłącz emulator zapinki pasa.

Jeśli samochód jest wyposażony w system zapięcia pasa to po podłączeniu emulatora maty komputer będzie prosił o zapięcie pasa – pojawi się kontrolka/sygnał niezapiętego pasa. W tym przypadku zamontuj emulator zapinki pasa – pokaże on komputerowi, że pas jest zawsze zapięty i wyłączy kontrolkę/sygnał niezapiętego pasa. Nie wszystkie Mercedesy są wyposażone w system zapięcia pasa, dlatego nie we wszystkich modelach emulator pasa musi być montowany.

Mata (czujnik zajęcia fotela) w Mercedesach jest tylko w fotelu pasażera. Oryginalnie nie ma maty w fotelu kierowcy. 

W różnych modelach są różne wtyczki maty. Jeśli wśród powyższych modeli nie znalazłeś swojego, popatrz na inne zdjęcia – być może wśród nich jest wersja, która została umieszczona w Twoim samochodzie.

Mata może mieć: 2 czarne przewody lub 3 przewody (biały, czerwony, brązowy) lub 3 przewody (niebieski, brązowy, czarny) lub 4 przewody (biały, czerwony, brązowy, zielony). 

Jeśli nadal masz problem ze znalezieniem odpowiedniej wtyczki, skontaktuj się z nami dołączając do wiadomości jak najdokładniejsze zdjęcia wszystkich wtyczek pod fotelem pasażera. Nie zapomnij dodać informacji o samochodzie (model, rok produkcji, europejska czy amerykańska wersja).

Upewnij się, że kontrolka jest spowodowana uszkodzoną matą, a nie uszkodzeniem innych podzespołów układu SRS – przeprowadź dokładną diagnostykę komputerową (jeśli nie została przeprowadzona przed zakupem emulatora).

Upewnij się, że próbowałeś usunąć błąd przy użyciu komputera diagnostycznego po podłączeniu emulatora.

W Mercedesach czasem mogą występować różne typy maty i niezbędna może być zmiana ustawień urządzenia. Jeśli nie możesz usunąć błędu związanego z uszkodzoną matą, skontaktuj się z nami. Będziemy potrzebować następujących informacji:

1. Model i rok produkcji samochodu oraz wersja samochodu – europejska czy amerykańska.

2. Dokładne kody i opisy błędów z diagnostyki przed podłączeniem emulatora.

3. Dokładne kody i opisy błędów z diagnostyki po podłączeniu emulatora.

4. Dane transakcji, abyśmy mogli odnaleźć transakcję i zobaczyć, które dokładnie urządzenie było wysłane (imię i nazwisko lub nick z Allegro lub numer zamówienia, data zakupu).

Miganie kontrolki SRS może mieć wiele przyczyn.

Najczęstsza przyczyna to sterownik odblokowany do programowania – należy go zablokować. Przyczyną może być też zbyt niskie napięcie zasilania sterownika lub jego błędnie kodowanie. Inne przyczyny to np. problem z modułem stacyjki lub źle wykasowana crash data.

Czytaj więcej tutaj