Instrukcja montażu emulatora matyw BMW Serii F i G (mata 3-przewodowa)
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku z montażu emulatora:
1. Wyłącz zapłon.
2. Pod fotelem pasażera znajdź 4 pinową wtyczkę maty z 3 przewodami: białym, czerwonym oraz brązowym.
3. Odłącz wtyczkę maty i zamień przewody maty na przewody emulatora we wtyczce.
5. Zwykle konieczne jest usunięcie błędu przy użyciu odpowiedniego oprogramowania diagnostycznego.
UWAGA. Po zamontowaniu emulatora nie wolno przewozić dziecka w foteliku na przednim fotelu, ponieważ poduszka powietrzna zawsze zadziała w podczas wypadku – samochód funkcjonuje tak, jakby fotel pasażera był zawsze zajęty przez osobę dorosłą.
Emulator powinien być montowany przez mechanika lub osobę wykwalifikowaną w systemach SRS.
FAQ - PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
W większości modeli BMW czujnik zajęcia fotela (mata) jest tylko w fotelu pasażera. Wtyczki maty należy zatem szukać pod fotelem pasażera, nie kierowcy. Wyjątkiem jest BMW Serii 7, w którym mata znajduje się w fotelu kierowcy, pasażera oraz w tylnej kanapie.
Jeśli w samochodzie występuje mata z dwoma przewodami to nie próbuj podłączyć emulatora – działa on tylko z 3-przewodową matą.
Po podłączeniu emulatora należy usunąć błąd przy pomocy odpowiedniego komputera diagnostycznego.
Jeżeli kasowanie błędu nie pomaga upewnij się, że kontrolka jest włączona z powodu wadliwej maty – kontrolka sygnalizuje awarię w systemie bezpieczeństwa i niekoniecznie musi to być mata. Częstą przyczyną włączania się kontrolki airbag jest wadliwy napinacz pasa. Mogą to być też inne części (poduszki, klema itd.) bądź usterka w instalacji samochodu – wykonaj dokładną diagnostykę komputerową przy użyciu dobrego urządzenia – tanie/nieoryginalne komputery często pokazują inne błędy niż występują w rzeczywistości. Sytuacji i problemów w samochodach jest mnóstwo – jeśli masz pytania i potrzebujesz dodatkowych informacji skontaktuj się z nami.
Podłącz emulator zapinki pasa.
Po podłączeniu emulatora maty komputer „widzi” fotel pasażera jako zajęty. Samochody wyposażone w system zapięcia pasa będą zgłaszać prośbę o zapięcie pasa. Podłączenie emulatora pasa wyłączy kontrolkę/sygnał niezapiętego pasa (komputer będzie widział pas jako zapięty).
Jeżeli korzystasz z uniwersalnego testera, może zdarzyć się, że nawet po wykasowaniu błędów ze sterownika poduszek kontrolka nadal będzie się świecić.
W takiej sytuacji pomaga przeprowadzenie pełnego skanowania wszystkich systemów w samochodzie. Zazwyczaj już w trakcie skanowania kontrolka znika.
Taki problem raczej nie występuje w przypadku profesjonalnych komputerów diagnostycznych przeznaczonych wyłącznie do BMW (nie są nimi tanie aplikacje na telefon ani programy ściągnięte z Internetu).