Instrukcja montażu emulatora matyBMW 2 pin (mata dwuprzewodowa)
1. Wyłącz zapłon.
2. Pod fotelem pasażera (z tyłu fotela) znajdź czarną puszkę SBE. Przy niej będą dwie wtyczki:
- z 3 przewodami (może mieć różne kolory: niebieski, czarny) – tą wtyczką puszka SBE (a co za tym idzie, mata) jest podłączona do instalacji samochodu – ta wtyczka Cię nie interesuje
- czarna z 2 przewodami: biały oraz niebieski – to jest wtyczka maty.
3. Odłącz wtyczkę maty i podłącz w jej miejsce emulator.
4. Czasem kontrolka gaśnie sama, czasem konieczne jest usunięcie błędu przy użyciu oprogramowania diagnostycznego.
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku z montażu emulatora:
UWAGA. Po zamontowaniu emulatora nie wolno przewozić dziecka w foteliku na przednim fotelu, ponieważ poduszka powietrzna zawsze zadziała w podczas wypadku – samochód funkcjonuje tak, jakby fotel pasażera był zawsze zajęty przez osobę dorosłą.
Emulator powinien być montowany przez mechanika lub osobę wykwalifikowaną w systemach SRS.
FAQ - PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
W większości modeli BMW czujnik zajęcia fotela (mata) jest tylko w fotelu pasażera. Wtyczki maty należy zatem szukać pod fotelem pasażera, nie kierowcy. Wyjątkiem jest BMW Serii 7 E65/E66, w którym mata znajduje się w fotelu kierowcy, pasażera oraz w tylnej kanapie.
Wtyczka znajduje się z tyłu fotela – należy przesunąć fotel maksymalnie do przodu oraz podnieść, a następnie wejść do samochodu przez tylne drzwi. Wtyczka znajduje się pod fotelem praktycznie na wysokości oparcia – w serii 7, dla ułatwienia można zdjąć skórzaną tapicerkę z zaczepów.
Jeśli w samochodzie występuje mata z trzema przewodami (biały, czerwony, brązowy) to prawdopodobnie kupiłeś nieprawidłowy emulator – skontaktuj się ze sprzedawcą.
Wykasuj błąd przy pomocy odpowiedniego komputera diagnostycznego.
Jeżeli kasowanie błędu nie pomaga upewnij się, że kontrolka jest włączona z powodu wadliwej maty – kontrolka sygnalizuje awarię w systemie bezpieczeństwa i niekoniecznie musi to być mata. Często przyczyną włączania się kontrolki airbag w BMW E36, E46, E39 jest wadliwy napinacz pasa. Mogą to być też inne części (poduszki, klema itd.) bądź usterka w instalacji samochodu – wykonaj dokładną diagnostykę komputerową przy użyciu dobrego urządzenia – tanie/nieoryginalne komputery często pokazują inne błędy niż występują w rzeczywistości. Sytuacji i problemów w samochodach jest mnóstwo – jeśli masz pytania i potrzebujesz dodatkowych informacji skontaktuj się z nami.
Po podłączeniu emulatora maty komputer „widzi” fotel pasażera jako zajęty. Samochody wyposażone w system zapięcia pasa będą zgłaszać prośbę o zapięcie pasa. Taki samochód to np. E60/E61, dlatego do tego modelu sprzedajemy zestawy z emulatorem zapinki pasa. Podłączenie emulatora pasa rozwiąże problem (komputer będzie widział pas jako zapięty).
Jeżeli korzystasz z uniwersalnego testera, może zdarzyć się, że nawet po wykasowaniu błędów ze sterownika poduszek kontrolka nadal będzie się świecić.
W takiej sytuacji pomaga przeprowadzenie pełnego skanowania wszystkich systemów w samochodzie. Zazwyczaj już w trakcie skanowania kontrolka znika.
Taki problem raczej nie występuje w przypadku profesjonalnych komputerów diagnostycznych przeznaczonych wyłącznie do BMW (nie są nimi tanie aplikacje na telefon ani programy ściągnięte z Internetu).