Montaż emulatora maty BMW 2pin

Instrukcja montażu emulatora maty
BMW 2 pin (mata dwuprzewodowa)

1. Wyłącz zapłon.

2. Pod fotelem pasażera (z tyłu fotela) znajdź czarną puszkę SBE. Przy niej będą dwie wtyczki:

  • z 3 przewodami (może mieć różne kolory: niebieski, czarny) – tą wtyczką puszka SBE (a co za tym idzie, mata) jest podłączona do instalacji samochodu – ta wtyczka Cię nie interesuje
  • czarna z 2 przewodami: biały oraz niebieski – to jest wtyczka maty.

3. Odłącz wtyczkę maty i podłącz w jej miejsce emulator.

4. Czasem kontrolka gaśnie sama, czasem konieczne jest usunięcie błędu przy użyciu oprogramowania diagnostycznego.

Znalezione złącze
Odłączona wtyczka maty
Podłączony emulator maty
1. Odłącz wtyczkę maty. 2. Podłącz emulator.



Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku z montażu emulatora:

UWAGA. Po zamontowaniu emulatora nie wolno przewozić dziecka w foteliku na przednim fotelu, ponieważ poduszka powietrzna zawsze zadziała w podczas wypadku – samochód funkcjonuje tak, jakby fotel pasażera był zawsze zajęty przez osobę dorosłą.

Emulator powinien być montowany przez mechanika lub osobę wykwalifikowaną w systemach SRS.

FAQ - PROBLEMY I ROZWIĄZANIA

W większości modeli BMW czujnik zajęcia fotela (mata) jest tylko w fotelu pasażera. Wtyczki maty należy zatem szukać pod fotelem pasażera, nie kierowcy. Wyjątkiem jest BMW Serii 7 E65/E66, w którym mata znajduje się w fotelu kierowcy, pasażera oraz w tylnej kanapie.

Wtyczka znajduje się z tyłu fotela – należy przesunąć fotel maksymalnie do przodu oraz podnieść, a następnie wejść do samochodu przez tylne drzwi. Wtyczka znajduje się pod fotelem praktycznie na wysokości oparcia – w serii 7, dla ułatwienia można zdjąć skórzaną tapicerkę z zaczepów.

Jeśli w samochodzie występuje mata z trzema przewodami (biały, czerwony, brązowy) to prawdopodobnie kupiłeś nieprawidłowy emulator – skontaktuj się ze sprzedawcą.

Wykasuj błąd przy pomocy odpowiedniego komputera diagnostycznego.

Jeżeli kasowanie błędu nie pomaga upewnij się, że kontrolka jest włączona z powodu wadliwej maty – kontrolka sygnalizuje awarię w systemie bezpieczeństwa i niekoniecznie musi to być mata. Często przyczyną włączania się kontrolki airbag w BMW E36, E46, E39 jest wadliwy napinacz pasa. Mogą to być też inne części (poduszki, klema itd.) bądź usterka w instalacji samochodu – wykonaj dokładną diagnostykę komputerową przy użyciu dobrego urządzenia – tanie/nieoryginalne komputery często pokazują inne błędy niż występują w rzeczywistości. Sytuacji i problemów w samochodach jest mnóstwo – jeśli masz pytania i potrzebujesz dodatkowych informacji skontaktuj się z nami.

Po podłączeniu emulatora maty komputer „widzi” fotel pasażera jako zajęty. Samochody wyposażone w system zapięcia pasa będą zgłaszać prośbę o zapięcie pasa. Taki samochód to np. E60/E61, dlatego do tego modelu sprzedajemy zestawy z emulatorem zapinki pasa. Podłączenie emulatora pasa rozwiąże problem (komputer będzie widział pas jako zapięty).

Instrukcja montażu emulatora zapinki pasa w BMW E60 E61

Jeżeli korzystasz z uniwersalnego testera, może zdarzyć się, że nawet po wykasowaniu błędów ze sterownika poduszek kontrolka nadal będzie się świecić.
W takiej sytuacji pomaga przeprowadzenie pełnego skanowania wszystkich systemów w samochodzie. Zazwyczaj już w trakcie skanowania kontrolka znika.

Taki problem raczej nie występuje w przypadku profesjonalnych komputerów diagnostycznych przeznaczonych wyłącznie do BMW (nie są nimi tanie aplikacje na telefon ani programy ściągnięte z Internetu).